Kofola CS zveřejní své výsledky za rok 2015 dnes (16.3.) po uzavření trhu. Společnost zaznamená růst tržeb díky akvizici společnosti Radenska na slovinském trhu a zahájení distribuce produktů Rauch v ČR a SR. Mimořádně přívětivé, co se týče výnosů, bylo i letní počasí. Oproti pro forma hodnotám, tedy již po začlenění akvizice zpětně, pak očekáváme meziroční růst tržeb o 1,9 % na úroveň 7,2 mld. Kč. Předpokládáme, že za rok 2015 se stane dominantním zdrojem příjmů český trh na úkor tržeb z Polska, kde se Kofola potýká s propadem výnosů. Na úrovni upraveného zisku EBITDA lze očekávat meziroční nárůst o 13,8 % r/r (pro- forma) na úroveň 1,2 mld. Kč. Na úrovni čistého zisku pak očekáváme zlepšení o 17,7 % na hodnotu 392 mil. Kč.
Co se týče dividendy, vidíme zde rizika vychýlená směrem dolů ohledně výplaty 30 % čistého zisku, což je základní strategie managementu. Případný hrubý dividendový výnos by se však pohyboval okolo 1 %.
|
kons. IFRS tis. Kč |
2015e J&T |
2014 pro-forma |
r/r |
|
Tržby |
7 168 |
7 035 |
+1,9% |
|
EBITDA (očištěná) |
1 179 |
1 037 |
+13,8% |
|
EBIT |
566 |
539 |
+5,2% |
|
Čistý zisk |
392 |
333 |
+17,7% |
Zdroje: Kofola a J&T Banka



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
