Pegas oznámil dnes ráno nejlepší kvartální (4Q15) v historii. Čísla překonala odhady trhu na všech úrovních. Navíc Pegas navrhuje akcionářům na valnou hromadu hrubou dividendu ve výši 1,25 EUR (hrubý výnos 4,7 %) na akcii. To je příjemné překvapení. Konsensus i náš odhad byl na 1,2 EUR.
EBITDA za celý rok 2015 dosáhla 44,3 mil. EUR (-6,1 % r/r) a splnila cíl společnosti na 44 mil. EUR. Tento rok očekává vedení Pegas EBITDA v rozmezí 43-49 mil. EUR. Cíl pro r. 2016 je v souladu s tržním odhadem 45,9 mil. EUR i naším očekáváním 44 mil. EUR. Rovněž investiční náklady (CAPEX) v minulém roce byly podle očekávání (9 mil. EUR, oček. 10 mil. EUR). Letos by CAPEX neměly přesáhnout 25 mil. EUR (výstavba nové výrobní linky v Egyptě). Čistý dluh se zvýšil na 163,8 mil. EUR (+15,4 % r/r, 3,7x č. dluh / EBITDA). Důvodem je realizovaný zpětný odkup a investiční výdaje. V tomto roce očekává opět vyprodanou výrobní kapacitu.
V samotném posledním kvartále minulého roku se na výsledcích pozitivně projevil mechanismus přenesení cen (pokles ceny polymerů) a vyšší výroba. Výnosy dosáhly 59,6 mil. EUR (+1,4 % r/r) a překonaly odhady o +2,0 %. EBITDA za 4Q15 dosáhla 14,6 mil. EUR (+10,8 % r/r) a je nejlepší v historii společnosti a o +2,7 % lepší než konsensus. Č. zisk pak dosáhl 8,2 mil. EUR (+6,7 % r/r), rovněž slušně nad trhem (+6,7 %).
Splněné cíle, výhled v souladu s očekávání a vyšší než očekávané dividenda. Report je pro nás pozitivním překvapením.
|
tis. EUR |
4Q15 |
4Q14 |
r/r |
lons. |
J&T |
|
tržby |
59 559 |
58 761 |
1,4% |
58 380 |
58 250 |
|
EBITDA |
14 577 |
13 152 |
10,8% |
14 200 |
14 146 |
|
marže |
24,5% |
22,4% |
2,1pb |
24,3% |
24,3% |
|
EBIT |
10 473 |
9 240 |
13,3% |
10 100 |
10 096 |
|
marže |
17,6% |
15,7% |
1,9pb |
17,3% |
17,3% |
|
Čistý zisk |
8 145 |
7 637 |
6,7% |
7 760 |
7 449 |
Zdroj: Pegas Nonwovens, J&T Banka



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
