Philip Morris ČR dnes zveřejnil výsledky za rok 2015 a návrh hrubé dividendy. Nekonsolidované tržby dosáhly 10,15 mld. Kč (-24,4 % r/r kvůli změně provozního modelu), což odpovídalo naší projekci (10,16 mld. Kč). Rovněž jednotlivé segmenty se v korunovém vyjádření vyvíjely dle očekávání. Pouze objemový efekt byl mírně vyšší než cenový vůči naší projekci. Nicméně rozdíl je minimální (objem ČR+SR 12,8 vs. oček. 12,6 mld. cigaret). Na úrovni nákladů nás negativně překvapila položka ostatní, která způsobila nižší provozní zisk EBITDA 3,62 (+8,3 % r/r) vs. oček. 3,77 mld. Kč. To se projevilo i do nižšího než očekávaného čistého zisku 2,54 (+12,2 % r/r) vs. oček. 2,61 mld. Kč.
Představenstvo navrhuje hrubou dividendu ve výši 920 Kč (7,0% hrubý div. výnos), což je pro naši projekci mírné zklamání 952 Kč/akcii. Důvodem je nižší než očekávaný nekonsolidovaný čistý zisk. Poslední obchodní den s nárokem na dividendu bude 20.4. Řádná valná hromada se bude konat 29.4.2016. Celkově vnímáme výsledky neutrálně vůči projekci s lehkým zklamáním na úrovni navržené hrubé dividendy. Nicméně i tak PMČR poskytuje zajímavý hrubý div. výnos.
|
IFRS nekons. (mil Kč) |
2015 |
r/r |
Oček. J&T |
|
Tržby |
10 148 |
-24,4 % |
10 156 |
|
EBITDA |
3 618 |
8,3 % |
3 769 |
|
EBITDA marže |
35,7% |
10,8 p.b. |
37,1% |
|
Čistý zisk |
2 540 |
12,2 % |
2 613 |
|
Hrubá dividenda (Kč) |
920 |
4,5 % |
952 |
|
Div. výnos (%) |
7,0 % |
- |
7,3 % |
Zdroj: PMČR J&T Banka



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
