Dnes zveřejněné výsledky hospodaření za rok 2015 přesně odpovídají předběžným číslům zveřejněným v polovině února. Hrubé předepsané pojistné pokleslo o 1,4 % r/r na 9 mld. EUR. Pokles je způsoben výhradně plánovaným omezením jednorázově placeného životního pojištění (-16 % r/r). Pojistné u pravidelně placeného životního pojištění vzrostlo o 5 %, u pojištění majetku o 1% a u zdravotního pojištění o 3% r/r. Z regionálního pohledu se společnosti nedařilo v Polsku, kde došlo k poklesu i u neživotního pojištění (-14 % r/r) kvůli konkurenčnímu tlaku u pojištění motorových vozidel, naopak pozitivní je vývoj v Rumunsku, kde pokračuje obrat po předchozí restrukturalizaci (neživotní pojištění +21 %, životní +51 %).
Zisk před zdaněním ve výši 172 mil. EUR (-67 % r/r) byl kromě klesajících výnosů z investic výrazně ovlivněn jednorázovými odpisy nehmotných aktiv. Kromě odpisu IT systémů (-195 mil. EUR) oznámeného již ve 3Q společnost dále odepsala goodwill v Rumunsku (-50 mil. EUR), část portfolia v Polsku (-25 mil. EUR) a goodwill v Maďarsku, Albánii, Bosně a Hercegovině a Moldavsku (celkem 15 mil. EUR). Čistý zisk pak výrazně zaostal za našimi odhady kvůli relativně vysokému zdanění ve 4Q.
Ohledně dividendy a výhledu pro tento rok management potvrdil informace zveřejněné dříve, tedy dividendu 0,6 EUR na akcii (3,2% hrubý dividendový výnos) a minimálně zdvojnásobení zisku před zdaněním až do výše 400 mil. EUR).
Zveřejněné informace nepřináší nic nového oproti předběžným číslům oznámeným dříve. Neočekáváme tak žádnou výraznější reakci akcií.
| 
 v mil. EUR  | 
 2015  | 
 2014  | 
 r/r  | 
 J&T  | 
| 
 Hrubé předepsané pojistné  | 
 9 020  | 
 9 146  | 
 -1%  | 
 9 020  | 
| 
 Čisté získané pojistné  | 
 8 181  | 
 8 354  | 
 -2%  | 
 8 194  | 
| 
 Výnosy z investic  | 
 1 075  | 
 1 117  | 
 -4%  | 
 1 068  | 
| 
 Ostatní příjmy  | 
 150  | 
 126  | 
 20%  | 
 120  | 
| 
 Celkové příjmy  | 
 9 406  | 
 9 596  | 
 -2%  | 
 9 382  | 
| 
 Náklady na pojistná plnění  | 
 -6 749  | 
 -6 920  | 
 -3%  | 
 -6 700  | 
| 
 Provozní náklady  | 
 -1848  | 
 -1 875  | 
 -2%  | 
 -1 860  | 
| 
 Ostatní náklady  | 
 -637  | 
 -283  | 
 125%  | 
 -650  | 
| 
 Celkové náklady  | 
 -9 234  | 
 -9 078  | 
 2%  | 
 -9 211  | 
| 
 Zisk před zdaněním  | 
 172  | 
 518  | 
 -67%  | 
 172  | 
| 
 Čistý zisk bez minorit  | 
 98  | 
 367  | 
 -73%  | 
 140  | 
Zdroj: J&T Banka, VIG;



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					