O2 CR dnes (26.4.) zveřejnilo čísla za 1Q16. Tržby lehce zaostaly za očekáváním (9,05 či -1,3 % r/r vs. oček. 9,14 mld. Kč). Důvodem slabšího výsledku vůči naší projekci byly slabší hlasové tržby v mobilní telefonii (2,17 vs. oček. 2,22 mld. Kč). Zde zřejmě přetrvává tvrdší cenová konkurence, než jsme odhadovali, protože počet mobilních zákazníků byl vyšší než náš odhad (4,89 vs. oček. 4,87 mil.). Nižší než očekávané tržby byly kompenzovány nižšími náklady (6,66 vs. oček. 6,73 mld. Kč). Zde nás překvapily větší úspory v údržbě sítě a ostatních službách, které více jak nahradily mírně vyšší než projektovaný růst v osobních nákladech.
Provozní zisk EBITDA byl pak nad odhady (2,5 či +5,3 % r/r vs. oček. 2,4 mld. Kč), když jsme odhadovali ještě dodatečné ostatní provozní výdaje ve výši 50 mil. Kč, ale společnost zaznamenala 50 mil. Kč příjem. Zlepšená úroveň EBITDA se dále projevila až do mírně lepšího čistého zisku. Vůči trhu byl pak čistý zisk o 9 % vyšší na úrovni 1,24 (či +16,2 % r/r) vs. oček. 1,14 mld. Kč.
Celkově hodnotíme výsledky neutrálně až mírně pozitivně vzhledem k lepšímu provoznímu zisku EBITDA, než se čekalo. Otazník však současně vnímáme nad úrovní tržeb, kde se navrací pravděpodobně větší cenový tlak v případě mobilních hlasových služeb. Neočekáváme dnes výraznější tržní reakci vzhledem k tomu, že v relativně krátké době na BCPP přijdou potenciálně dva nové tituly (IPO), které mohou znamenat přeskupení investičních portfolií.
|
Mil. Kč. IFRS kons. |
1Q16 |
y/y |
oček. J&T 1Q16 |
oček. trh |
|
Tržby |
9 048 |
-1,3 % |
9 144 |
9 144 |
|
EBITDA |
2 503 |
+5,3 % |
2 404 |
2 347 |
|
EBITDA marže |
27,7 % |
+1,7 p.b. |
26,3% |
n.a. |
|
EBIT |
1 600 |
15,6 % |
1 509 |
1 467 |
|
Čistý zisk |
1 244 |
16,2 % |
1 184 |
1 139 |
Zdroj: O2 CR a J&T Banka



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
