Realitní investor CPI včera zveřejnil hosp. výsledky za r. 2015. Hrubé výnosy z pronájmu, hlavní složka tržeb, přidaly meziročně 5 % na 4,62 mld. Kč, přičemž nárůst byl dán především obsazením ploch v pražském projektu Quadrio. Naopak v r. 2015 se již ukončovaly developerské projekty a prodej z nich nebyl tak výrazný (hl. projekt Palais Maeterlinck ve Francii), a celkové výnosy tak meziročně zůstaly stejné na 5,81 mld. Kč. Provozní zisk přesto vzrostl (+7 % na 4,05 mld.), jelikož předloňský výsledek developmentu měl vysoké náklady, dané přeceněním nemovitostí na tržní cenu, a tento faktor se již v loňském roce neopakoval. Tyto nižší developerské náklady dokázaly kompenzovat i prudce vyšší administrativní náklady, které jsou dány účetními službami, které CPI loni poskytovala v rámci skupiny CPI Property Group. Čistý zisk byl ovlivněn dvěma negativními faktory, a to vysokou účetní daní v r. 2015 a nehotovostní ztrátou na finanční úrovni z měnových přecenění. Čistý zisk tak dosáhl 0,96 mld. Kč, což byl meziročně výrazný pokles (-42 %).
Za podstatné považujeme hospodaření na provozní úrovni, které vykazuje stabilitu, navíc CPI vykázala vysoké volné cash flow cca 4,6 mld. Kč, které z největší části použila na redukci dluhu. Výsledky hodnotíme jako pozitivní.
|
Mld. CZK, IFRS |
2015 |
r/r |
2014 |
|
Hrubé výnosy z pronájmu |
4,62 |
5% |
4,41 |
|
Celkové výnosy |
5,81 |
0% |
5,82 |
|
Provozní výsledek |
4,05 |
7% |
3,79 |
|
Finanční výsledek |
-2,46 |
n.m. |
-1,71 |
|
Čistý zisk |
0,96 |
-42% |
1,65 |
|
Zdroj: CPI |



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
