Dnes (2.5.) po uzavření trhu zveřejní výsledky společnost Kofola. Meziroční srovnání je poněkud zkreslené vzhledem k absenci oficiálních čísel v korunovém vyjádření. Kvůli tomu jsme provedli vlastní úpravu průměrným kurzem daného čtvrtletí. Připomínáme, že loňská hlavní akvizice Radenska se promítla do hospodaření cca od 2Q. Tržby čekáme na úrovni 1,5 mld. Kč (+10 % r/r). Růst je zapříčiněn především novými akvizicemi. Na provozní úrovni EBITDA čekáme zlepšení oproti loňskému kvartálu na hodnotu 185 mil Kč. Důvodem je zlepšení na úrovni tržeb a lehké zlepšení marže. Sice vnímáme tlak vyšších nákladů z důvodu růstu cen materiálu (cukr, balení), ale současně odhadujeme, že snížené prodejní a marketingové náklady napomohou eliminovat vyšší výdaje spojené přímo s výrobou. Dodatečně by pak absence mimořádných položek měla znamenat kladný čistý zisk ve výši 16 mil. Kč.
Bedlivě budeme sledovat jednorázové nákladové položky, které zkreslily hospodaření za minulý rok. Za 1Q žádné neočekáváme a nadále pro rok 2016 počítáme s tím, že by jejich dopad neměl být tak markantní jako vloni (vadné obalové materiály).
|
Mil. Kč |
Oček. 1Q16 |
1Q15* |
r/r |
|
Tržby |
1 525 |
1 389 |
10% |
|
EBITDA |
185 |
160 |
16% |
|
EBITDA marže |
12,10% |
11,50% |
+0,6 p.b. |
|
EBIT |
47 |
39 |
21% |
|
Čistý zisk |
16 |
24 |
-31% |
Zdroj: Kofola, J&T Banka * Přepočteno na Kč, upraveno o akvizici Radenska



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
