Poskytovatel venkovní reklamy BigBoard zveřejnil výsledky hospodaření za r. 2015. Firmě vzrostly výnosy o 4 % na 931,6 mil. Kč, což lze připsat mírnému oživení trhu i akvizici menší firmy z oboru Qeep. Hospodaření již nebylo tolik zatíženo náklady na právní a poradenské služby spojené s regulací reklamy v Praze, a podobným tempem tak vzrostla i EBITDA (+6 % r/r na 220 mil.). Provozní zisk klesl o 14 % na 89,4 mil. Kč, to však bylo dáno především vyššími odpisy po investiční akci z 1. poloviny roku. To také vedlo k hlubší čisté ztrátě -33 mil. Kč. Provozní cash flow bylo prakticky beze změny, firma však na začátku roku mimořádně zvýšila kapitálové výdaje na obnovu sítě nosičů, což zatížilo volné cash flow firmy. Tato skutečnost však byla již známa a neočekáváme její opakovaní.
Celkově hodnotíme výsledky jako solidní, kde vývoj zisku EBITDA, který udává trend i pro budoucí cash flow, je nad naším očekáváním. Čistá ztráta je dána nehotovostními odpisy a nemá tak na cash flow dopad.
IFRS, mil. Kč |
2015 |
r/r |
2014 |
Tržby |
931,6 |
4% |
897,3 |
EBITDA |
220,0 |
6% |
206,8 |
Provozní výsledek |
89,4 |
-14% |
103,7 |
Finanční výsledek |
-107,3 |
n.m. |
-105,4 |
Čistý zisk |
-33,0 |
n.m. |
-16,9 |
Zdroj: BigBoard, J&T Banka |