Erste Group oznámí zítra před otevřením trhu výsledky za 1Q 2016. Na úrovni čistého zisku projektujeme mírný pokles o 3 % r/r na 220 mil. EUR. Očekáváme mírný pokles provozních výnosů především kvůli poklesu v kategorii ostatní výnosy. Úrokové výnosy i výnosy z poplatků a provizí by měly zůstat meziročně relativně stabilní. Za výrazným růstem provozních nákladů jsou z části náklady na platbu do fondu pojištění vkladů, kde Erste zaúčtuje v 1Q většinu nákladů za tento rok. Bez tohoto vlivu by provozní náklady byly meziročně téměř beze změny. Vývoj nesplácených úvěrů by měl být nadále příznivý ve většině zemí, kde banka působí, a opravné položky by tak měly ještě nějaký čas zůstat na velmi nízkých úrovních.
Celkově očekáváme z pohledu investorů poměrně nezajímavý kvartál, který by měl potvrdit pozitivní trendy z poslední doby. To znamená zlepšující se kvalitu úvěrů, stabilizaci marží a mírný růst objemu úvěrového portfolia. Nový výraznější impulz pro pohyb akcií však neočekáváme.
|
Kons., IFRS (mil. EUR) |
e 1Q 2016 |
1Q 2015 |
r/r |
|
Čisté úrokové výnosy |
1 093 |
1 099 |
-1% |
|
Poplatky a provize |
463 |
461 |
0% |
|
Ostatní výnosy |
111 |
130 |
-14% |
|
Provozní náklady |
-1 002 |
-948 |
6% |
|
Provozní zisk |
665 |
741 |
-10% |
|
Opravné položky |
-153 |
-183 |
-16% |
|
Ostatní náklady a výnosy |
-119 |
-143 |
-17% |
|
Čistý zisk |
220 |
226 |
-3% |
Zdroj: J&T banka, Erste



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
