Kofola včera po zavření trhu zveřejnila svoje výsledky za 1Q16. Meziroční srovnání je pozitivně ovlivněno začleněním akvizice společnosti Radenska. Na úrovni tržeb zklamala Kofola naše očekávání o 4 % na hodnotě 1,47 mld. Kč či +17 % r/r (oček. 1,53 mld. Kč). Je zřejmé, že přes slušnou dynamiku tržeb v ČR, díky prodeji produktů Rauch a rozvoji přímé distribuce v segmentu HoReCa, není v dohledu stabilizace klesající výkonnosti v Polsku, což stahuje hospodaření dolů. Na úrovni EBITDA zaostala společnost za našimi odhady o 17 % na 154 mil. Kč či +6 % r/r (oček. 185 mil. Kč), což bylo způsobeno dohromady nižšími tržbami, vyššími než očekávanými operativními náklady a poklesem marže na polském trhu. Předpokládali jsme mírně ziskové hospodaření (16 mil. Kč), společnost nicméně vykázala čistou ztrátu 21 mil. Kč, včetně hlubokého propadu již záporného provozního cash flow z 1Q15.
Výsledky za 1Q jsou pro nás zklamáním v kontextu toho, že letos se bude muset Kofola vypořádat zřejmě s vyššími cenami vstupů a počasí je vždy rizikovým faktorem.
|
mil. Kč |
1Q16 |
1Q15 |
r/r |
J&T Oček. |
|
Tržby |
1 466 |
1 253 |
17% |
1 525 |
|
EBITDA |
154 |
145 |
6% |
185 |
|
EBITDA marže |
10,5% |
11,5% |
-1 p.b. |
12,10% |
|
EBIT |
26 |
32 |
-19% |
47 |
|
Čistý zisk |
(21) |
21 |
n.m. |
16 |
Zdroj: Kofola, J&T Banka



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
