Fortuna oznámí zítra výsledky hospodaření za 1Q. Předpokládáme výrazný meziroční růst objemu přijatých sázek o 23 %. Méně pozitivní vývoj očekáváme u hrubých marží, kde by mělo dojít k poklesu na 15,3 % (ze 17,7 % v 1Q 2015), růst hrubých výher by tak měl být výrazně pomalejší (oček. +6 % r/r) oproti přijatým sázkám. Od ledna tohoto roku došlo k zvýšení loterijní daně v České republice z 20 na 23 %. Dopad do tržeb, respektive do provozního zisku společnosti očekáváme přibližně 0,5 mil. EUR na kvartální bázi. Management předpokládá v tomto roce růst provozních nákladů o 10 – 15 % r/r, v prvním čtvrtletí očekáváme nárůst o 9,5 %, což by spolu s mírným poklesem tržeb mělo vést k propadu provozního zisku EBITDA o 35 % na 4,8 mil. EUR.
Vzhledem ke zrušení výplaty dividendy na následující 3 roky nejsou konkrétní čísla pro investory až tak zajímavá. Spíše se bude sledovat, zda současná strategie managementu může vést k výraznějšímu růstu ziskovosti (nikoliv jen přijatých sázek) ve střednědobém horizontu.
|
v mil. EUR |
1Q 2016 e |
1Q 2015 |
r/r |
|
Přijaté sázky |
246,0 |
199,3 |
23% |
|
Sportovní sázky |
241,0 |
194,6 |
24% |
|
Loterie |
5,0 |
4,7 |
5% |
|
Hrubé výhry |
37,6 |
35,4 |
6% |
|
Sportovní sázky |
35,4 |
33,3 |
6% |
|
Loterie |
2,2 |
2,0 |
5% |
|
EBITDA |
4,8 |
7,4 |
-35% |
|
Sportovní sázky |
4,5 |
7,1 |
-36% |
|
Loterie |
0,3 |
0,3 |
10% |
Zdroj: J&T Banka, Fortuna



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
