ČEZ oznámil dnes ráno kvartální výsledky za 1Q16. Celkové výnosy jsou ve shodě s odhady a ostatní reportované linky překonaly i ty nejoptimističtější odhady, včetně našeho. Vedení ČEZu potvrdilo celoroční cíle.
Tržby dosáhly 51,9 mld. Kč (-2,1 % r/r) a jsou ve shodě s očekáváním. EBITDA dosáhla v 1Q16 20,0 mld. Kč (+4,6 % r/r) a o podstatných +12,5 % nad odhadem trhu. Důvody jsou vyšší zisk z proprietary tradingu (deriváty) a celkově nižší provozní náklady (palivo, údržba, personální, materiál). Č. zisk je za první čtvrtletí 10,0 mld. Kč (+31,6 % r/r), což je o +34,5 % nad konsensem. Na této úrovni se pozitivně projevily nižší odpisy, nižší finanční náklady (úroky, FX).
Č. dluh klesl na 123,3 mld. Kč (131,2 mld. Kč na konci 2015) a zadlužení kleslo pod hodnotu 2x.
Vedení ČEZu potvrdilo celoroční cíle na EBITDA 60 mld. Kč a č. zisk 18 mld. Kč. Reportované hodnoty tvoří 33,4 % celoročního cíle EBITDA a dokonce 55,3 % cíle na č. zisk. Z tohoto důvodu považujeme projekce za konzervativní s možností zvýšení během roku.
Z našeho pohledu je report ČEZu za 1Q16 pozitivním překvapením. Prakticky všechny sledované úrovně překonaly očekávání. Navíc ČEZ potvrdil celoroční cíle, ale z pohledu 1Q16 se zdají být spíše konzervativní.
|
mil. Kč |
1Q16 |
1Q15 |
r/r |
J&T |
rozdíl |
kons. |
rozdíl |
|
Tržby |
51 883 |
53 006 |
-2,1% |
56 728 |
-8,5% |
52 950 |
-2,0% |
|
EBITDA |
20 038 |
19 159 |
4,6% |
17 969 |
11,5% |
17,816 |
12,5% |
|
marže |
38,6% |
36,1% |
2,5pb |
31,7% |
6,9pb |
33,6% |
5,0pb |
|
EBIT |
12 967 |
12 027 |
7,8% |
10 814 |
19,9% |
10 500 |
23,5% |
|
marže |
25,0% |
22,7% |
2,3pb |
19,1% |
5,9pb |
19,8% |
5,2pb |
|
Č. zisk |
9 956 |
7 563 |
31,6% |
7 660 |
30,0% |
7 400 |
34,5% |
Zdroj: ČEZ, J&T Banka



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
