Moneta Money Bank zveřejnila výsledky hospodaření za 1Q 2016. Čistý zisk propadl o 9 % na 1 079 mil. Kč, což je způsobeno poklesem všech složek provozních výnosů a růstem rizikových nákladů. Změna cenové politiky a výrazné snížení úrokových sazeb úvěrů od začátku tohoto roku se projevila v poklesu čisté úrokové marže na 6,3 % (6,7 % v roce 2015). Na druhou stranu se však zastavil dosavadní pokles objemu úvěrů a na konci března byla výše úvěrového portfolia oproti konci roku téměř beze změny.
Za očekávaným výrazným propadem výnosů z poplatků a provizí je pokles či zrušení některých poplatků a nižší poplatky z karetních operací. Propad výnosů je částečně kompenzován nižšími provozními náklady, nicméně tento pokles je dán spíše jednorázovými faktory a v průběhu roku se vývoj nákladů otočí s tím, jak začnou nabíhat avizované náklady spojené s oddělením od mateřské společnosti.
Rizikové náklady jsou sice meziročně o 42 % vyšší, stále však zůstávají na nízké úrovni. Podíl nesplácených úvěrů klesl na 8,4 % (11,7 % na konci roku), k čemuž přispěl také prodej části nesplácených úvěrů (1,1 mld. Kč). I přes pokles zisku si banka udržela vysokou návratnost vlastního kapitálu (14,9 %). Kapitálová přiměřenost (Tier 1) mírně vzrostla na 17,9 %.
Celkově jsou pro nás zveřejněné výsledky neutrální a korespondují s informacemi, které management již prezentoval v rámci IPO. Pokles čistého zisku je relativně nízký vůči našemu celoročnímu očekávání (-21 %), nicméně ve zbytku roku lze očekávat výrazný růst nákladů vůči 1Q.
|
v mil. Kč |
1Q 2016 |
1Q 2015 |
r/r |
|
Čisté úrokové výnosy |
2 176 |
2 357 |
-8% |
|
Poplatky a provize |
490 |
572 |
-14% |
|
Ostatní provozní výnosy |
107 |
125 |
-14% |
|
Provozní výnosy |
2 773 |
3 054 |
-9% |
|
Provozní náklady |
-1 182 |
-1 391 |
-15% |
|
Provozní zisk |
1 591 |
1 663 |
-4% |
|
Opravné položky |
-237 |
-167 |
42% |
|
Zisk před zdaněním |
1 354 |
1 496 |
-9% |
|
Čistý zisk |
1 079 |
1 183 |
-9% |
Zdroj: Moneta



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
