Pegas Nonwovens oznámí výsledky za 1Q16 zítra ráno. Na rozdíl od 4Q15 nebude vidět pozitivní efekt mechanismu přenesení cen. EBITDA by měla dosáhnout 12,0 mil. EUR (-5,1 % r/r). Předpokládáme meziroční snížení nákladů na materiál. Personální náklady ovlivní negativní přehodnocení akciového opčního plánu. Ale na finanční úrovni, hlavně kvůli oslabení USD by kurzové rozdíly měly být -4,0 mil. EUR (+8,5 mil. EUR v 1Q15). Propastný rozdíl v kurzových rozdílech stojí za podstatným meziročním propadem č. zisku. Ten by měl dosáhnout 1,3 mil. EUR (-90,9 % r/r). Cíl pro tento rok je dosáhnout EBITDA 43-49 mil. EUR. Náš odhad EBITDA za 1Q16 tvoří 27,9-24,4 % celoročního cíle. Pokud bychom eliminovali cenové změny v indexu polymerů (základní materiál) ve zbytku roku, které je navíc velmi těžké projektovat, je Pegas na cestě ke splnění svého cíle. Z tohoto pohledu vedení Pegasu své celoroční cíle potvrdí.
|
tis. EUR |
J&T |
1Q15 |
r/r |
kons. |
|
Tržby |
57 720 |
60 561 |
-4,7% |
55 230 |
|
EBITDA |
11 976 |
12 625 |
-5,1% |
11 510 |
|
marže |
20,7% |
20,8% |
-0,1pb |
20,8% |
|
EBIT |
7 876 |
8 627 |
-8,7% |
7 510 |
|
marže |
13,6% |
14,2% |
-0,6pb |
13,6% |
|
Čistý zisk |
1 314 |
14 358 |
-90,9% |
1 700 |
Zdroj: Pegas Nonwovens, J&T Banka



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
