Erste Group reportovala za 2Q čistý zisk ve výši 567 mil. EUR, mírně nad dříve zveřejněným očekávaným výsledkem (560 mil. EUR). Struktura výsledků byla víceméně bez překvapení, oproti našim odhadům byly vyšší jen ostatní výnosy. Úrokové výnosy klesají v posledních několika kvartálech již jen mírně do 1 % r/r, což je kombinací pozvolného růstu úvěrů a mírného poklesu čisté úrokové marže. Marže za celé první pololetí dosáhla 2,54 % (2,58 v 1H 2015). Za růstem provozních nákladů je především růst mezd. Opravné položky podle očekávání dosáhly kladné hodnoty v důsledku zlepšení kvality portfolia na všech trzích a rozpouštění dříve vytvořených rezerv. Poměr nesplácených úvěrů dále výrazně klesl na 5,8 % (6,7 % v 1Q 2016). Pozitivní je další růst kapitálové přiměřenosti (CET 1) na 13,3 %.
Vzhledem k dříve zveřejněnému předběžnému výsledku a zvýšení celoročního výhledu (ROTE minimálně na úrovni 12 %), který byl nyní potvrzen, neočekáváme výraznější reakci na dnešní oznámení. Čísla potvrdila pokračování pozitivních trendů jako stabilizaci marží, obnovující se růst úvěrů, růst kapitalizace a zlepšování kvality portfolia. Na druhou stranu se bance stále nedaří úplně zastavit pokračující pokles provozních výnosů a provozního zisku, který trvá již šestým rokem v řadě.
|
Kons., IFRS (mil. EUR) |
2Q 2016 |
2Q 2015 |
r/r |
Oček. J&T |
|
Čisté úrokové výnosy |
1 102 |
1 113 |
-1% |
1 105 |
|
Poplatky a provize |
442 |
456 |
-3% |
445 |
|
Ostatní provozní výnosy |
144 |
141 |
2% |
125 |
|
Provozní výnosy |
1 687 |
1 710 |
-1% |
1 675 |
|
Provozní náklady |
-972 |
-949 |
2% |
-968 |
|
Provozní zisk |
716 |
762 |
-6% |
707 |
|
Opravné položky |
31 |
-191 |
- |
35 |
|
Ostatní náklady a výnosy |
93 |
-22 |
- |
58 |
|
Čistý zisk |
567 |
261 |
117% |
560 |
Zdroj: J&T banka, Erste



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
