ČEZ oznámil výsledky za 2Q16, které na všech úrovních zaostaly za odhadem trhu. Vedení ČEZ navíc snižuje celoroční cíl na zisk EBITDA na 58 mld. Kč z původních 60 mld. Kč.
Tržby dosáhly 47 mld. Kč (-58,8 % r/r) a jsou mírně pod konsensem (48,8 mld. Kč nebo -3,7 %). EBITDA se meziročně snížila o 20,4 % na 13,1 mld. Kč. Hlavním důvodem poklesu je zejména nižší realizované cena elektřiny a vyšší provozní náklady. EBITDA je o 10,1 % nižší než odhady trhu. Č. zisk je 3,8 mld. Kč (-51,1 % r/r). Č. zisk očištěný o jednorázové odpisy vztahující se k rumunským aktivům dosáhl 4,8 mld. Kč (12,7 % pod konsensem).
Celková EBITDA za celé první pololetí je 33,1 mld. Kč, což je 55,2 % původního celoročního cíle (60 mld. Kč). Ale vedení ČEZu tuto projekci snižuje na 58 mld. Kč. Č. zisk za pololetí (očištěný) dosáhl 14,8 mld. Kč nebo 82,0 % celoročního cíle 18 mld. Kč, který byl potvrzen. To znamená, že v druhé polovině roku dosáhne ČEZ na úrovni č. zisku 3,2 mld. Kč. To ve srovnání se zmíněnými 14,8 mld. Kč vypadá jako malé číslo.
Navíc ČEZ snižuje výhled na výrobu v segmentu tradiční energetika na 61,7 TWh z předchozích 64,6 TWh. Důvodem jsou odstávky jaderných bloků.
Čísla zaostala za očekáváními. Navíc došlo ke snížení celoročního cíle na zisk EBITDA a na výrobu. Očekáváme negativní reakci investorů.
|
mil. Kč |
2Q16 |
2Q15 |
r/r |
J&T |
rozdíl |
kons. |
rozdíl |
|
Tržby |
47 020 |
49 889 |
-5,8% |
46 959 |
0,1% |
48 832 |
-3,7% |
|
EBITDA |
13 094 |
16 460 |
-20,4% |
13 968 |
-6,3% |
14 564 |
-10,1% |
|
marže |
27,8% |
33,0% |
-5,1% |
29,7% |
-1,9% |
29,8% |
-2,0% |
|
EBIT |
5 031 |
9 273 |
-45,7% |
6 845 |
-26,5% |
7 170 |
-29,8% |
|
marže |
10,7% |
18,6% |
-7,9% |
14,6% |
-3,9% |
14,7% |
-4,0% |
|
Č. zisk |
3 841 |
7 851 |
-51,1% |
4 685 |
-18,0% |
5 510 |
-30,3% |
Zdroj: ČEZ, J&T Banka



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
