Moneta reportovala za první polovinu roku čistý zisk ve výši 2 278 mil. Kč (-4 % r/r). Meziroční srovnání je ovlivněno výnosem z prodeje podílu ve společnosti VISA (158 mil. Kč) a náklady na rebranding, IPO a osamostatnění IT (131 mil. Kč). Změna cenové politiky a výrazné snížení úrokových sazeb úvěrů od začátku tohoto roku se projevila v poklesu čisté úrokové marže na 6,2 % (6,3 % v 1Q a 6,7 % v roce 2015). Celkový objem hrubých úvěrů poklesl o 4 %, což je dáno odpisem některých úvěrů. Objem nově poskytnutých úvěrů byl meziročně vyšší o více jak 30 % jak v retailovém tak korporátním segmentu. Podíl nesplácených úvěrů klesl na 6,2 % (8,4 % v 1Q 16). Pozitivní je také výrazný pokles provozních nákladů (-16 % r/r), nicméně ten se ve zbytku roku zřejmě zmírní. Kapitálová přiměřenost byla na konci června na úrovni 17,7 % bez zahrnutí pololetního zisku. Vůči cílované úrovni 15,5 % tak byl přebytek 2,8 mld. Kč (5,5 Kč na akcii). Management také potvrdil veškeré své předchozí výhledy, tedy růst úvěrů v souladu s růstem HDP, stabilní náklady, ROTE na 14 % a minimální dividendový výplatní poměr 70 % čistého zisku. Celkově jsou pro nás výsledky pozitivní. Vývoj výnosů je prozatím víceméně v souladu s našimi celoročními projekcemi, provozní a rizikové náklady se pak vyvíjí lépe. Konferenční hovor k výsledkům společnost pořádá dnes od 11:00 (SEČ). Očekáváme pozitivní reakci akcií.
|
v mil. Kč |
1H 2016 |
1H 2015 |
r/r |
|
Čisté úrokové výnosy |
4,283 |
4,687 |
-9% |
|
Poplatky a provize |
1,008 |
1,166 |
-14% |
|
Ostatní provozní výnosy |
388 |
229 |
69% |
|
Provozní výnosy |
5,679 |
6,082 |
-7% |
|
Provozní náklady |
-2,396 |
-2,838 |
-16% |
|
Provozní zisk |
3,283 |
3,244 |
1% |
|
Opravné položky |
-424 |
-235 |
80% |
|
Zisk před zdaněním |
2,859 |
3,009 |
-5% |
|
Čistý zisk |
2,278 |
2,370 |
-4% |
Zdroj: Moneta



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
