Moneta reportovala za první polovinu roku čistý zisk ve výši 2 278 mil. Kč (-4 % r/r). Meziroční srovnání je ovlivněno výnosem z prodeje podílu ve společnosti VISA (158 mil. Kč) a náklady na rebranding, IPO a osamostatnění IT (131 mil. Kč). Změna cenové politiky a výrazné snížení úrokových sazeb úvěrů od začátku tohoto roku se projevila v poklesu čisté úrokové marže na 6,2 % (6,3 % v 1Q a 6,7 % v roce 2015). Celkový objem hrubých úvěrů poklesl o 4 %, což je dáno odpisem některých úvěrů. Objem nově poskytnutých úvěrů byl meziročně vyšší o více jak 30 % jak v retailovém tak korporátním segmentu. Podíl nesplácených úvěrů klesl na 6,2 % (8,4 % v 1Q 16). Pozitivní je také výrazný pokles provozních nákladů (-16 % r/r), nicméně ten se ve zbytku roku zřejmě zmírní. Kapitálová přiměřenost byla na konci června na úrovni 17,7 % bez zahrnutí pololetního zisku. Vůči cílované úrovni 15,5 % tak byl přebytek 2,8 mld. Kč (5,5 Kč na akcii). Management také potvrdil veškeré své předchozí výhledy, tedy růst úvěrů v souladu s růstem HDP, stabilní náklady, ROTE na 14 % a minimální dividendový výplatní poměr 70 % čistého zisku. Celkově jsou pro nás výsledky pozitivní. Vývoj výnosů je prozatím víceméně v souladu s našimi celoročními projekcemi, provozní a rizikové náklady se pak vyvíjí lépe. Konferenční hovor k výsledkům společnost pořádá dnes od 11:00 (SEČ). Očekáváme pozitivní reakci akcií.
|
v mil. Kč |
1H 2016 |
1H 2015 |
r/r |
|
Čisté úrokové výnosy |
4,283 |
4,687 |
-9% |
|
Poplatky a provize |
1,008 |
1,166 |
-14% |
|
Ostatní provozní výnosy |
388 |
229 |
69% |
|
Provozní výnosy |
5,679 |
6,082 |
-7% |
|
Provozní náklady |
-2,396 |
-2,838 |
-16% |
|
Provozní zisk |
3,283 |
3,244 |
1% |
|
Opravné položky |
-424 |
-235 |
80% |
|
Zisk před zdaněním |
2,859 |
3,009 |
-5% |
|
Čistý zisk |
2,278 |
2,370 |
-4% |
Zdroj: Moneta



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
