Do konce tohoto týdne nás čekají reporty hned devíti společností, jejichž akcie jsou součástí prestižního indexu S&P 500. Jde mimo jiné i o takové giganty jako je PepsiCo či Nike. Úvod výsledkové sezóny bude jako vždy pozvolný a naplno se rozjede až od poloviny října. Zhruba za měsíc pak bude zřejmé, jak se americkému korporátnímu sektoru během uplynulého kvartálu dařilo a zda se mu po dlouhých pěti čtvrtletích konečně podařilo v meziročním srovnání navýšit generované zisky. V současnosti platný tržní konsensus počítá s tím, že i třetí čtvrtletí letošního roku podlehlo negativnímu trendu z poslední doby a čistý zisk titulů spadajících pod index S&P 500 by tak měl poklesnout o 3 % při 1,6% posílením výnosů. Nejvyšší pokles zisků je opět očekáván v sektoru zabývajícím se těžbou a zpracováním ropy a plynu, konkrétně o 64 %. Nejlepší výsledky se naopak očekávají ve stavebnictví, kde je predikován více než 5% růst čistých zisků.
Obdobně jako v předvečer předchozích výsledkových sezón jsme i nyní svědky postupného zhoršování analytických předpovědí spolu s tím, jak se blíží první reporty. Ještě na konci června se odhadovalo, že čisté zisky budou stagnovat. V polovině srpna indikovaly predikce pokles zisků o 2,6 % a nyní se konsenzus ustálil na již zmíněných 3 %. Negativní revize však nebyla tak výrazná jako v minulých kvartálech a byly taženy zejména snižováním výhledů v automobilovém sektoru. Nutno ještě podotknout, že predikce bývají před startem výsledkové sezóny postaveny až příliš nízko a realita je nakonec přece jen o něco příznivější. Takovýto vývoj jsme měli možnost sledovat v každém čtvrtletí posledních pěti let.
Odhadovaný vývoj hospodaření za jednotlivá odvětví S&P 500 během 3Q
Autor komentáře: Jiří Šimara, analytik společnosti Cyrrus



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
