Do konce tohoto týdne nás čekají reporty hned devíti společností, jejichž akcie jsou součástí prestižního indexu S&P 500. Jde mimo jiné i o takové giganty jako je PepsiCo či Nike. Úvod výsledkové sezóny bude jako vždy pozvolný a naplno se rozjede až od poloviny října. Zhruba za měsíc pak bude zřejmé, jak se americkému korporátnímu sektoru během uplynulého kvartálu dařilo a zda se mu po dlouhých pěti čtvrtletích konečně podařilo v meziročním srovnání navýšit generované zisky. V současnosti platný tržní konsensus počítá s tím, že i třetí čtvrtletí letošního roku podlehlo negativnímu trendu z poslední doby a čistý zisk titulů spadajících pod index S&P 500 by tak měl poklesnout o 3 % při 1,6% posílením výnosů. Nejvyšší pokles zisků je opět očekáván v sektoru zabývajícím se těžbou a zpracováním ropy a plynu, konkrétně o 64 %. Nejlepší výsledky se naopak očekávají ve stavebnictví, kde je predikován více než 5% růst čistých zisků.
Obdobně jako v předvečer předchozích výsledkových sezón jsme i nyní svědky postupného zhoršování analytických předpovědí spolu s tím, jak se blíží první reporty. Ještě na konci června se odhadovalo, že čisté zisky budou stagnovat. V polovině srpna indikovaly predikce pokles zisků o 2,6 % a nyní se konsenzus ustálil na již zmíněných 3 %. Negativní revize však nebyla tak výrazná jako v minulých kvartálech a byly taženy zejména snižováním výhledů v automobilovém sektoru. Nutno ještě podotknout, že predikce bývají před startem výsledkové sezóny postaveny až příliš nízko a realita je nakonec přece jen o něco příznivější. Takovýto vývoj jsme měli možnost sledovat v každém čtvrtletí posledních pěti let.
Odhadovaný vývoj hospodaření za jednotlivá odvětví S&P 500 během 3Q
Autor komentáře: Jiří Šimara, analytik společnosti Cyrrus



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
