Procter & Gamble šetřil, odprodával značky...a potěšil investory

25.10.2016 | , Patria.cz
INVESTICE


Stáj značek skupiny Procter & Gamble prořídla, zisky ale potěšily investory. Výrobce plenek Pampers hospodařil v letních měsících do konce září se ziskem nad odhady analytiků. Překvapit trhy mu pomohla solidní poptávka po dětském zboží či produktech péče o domácnost. Akcie v úvodu obchodování přidávaly 4,4 procenta. Aby pomohla skomírajícím tržbám, odprodávala americká firma neziskové značky. Minulý měsíc se tak výrobce spotřebního zboží zbavil hned 41 z nich, které prodal společnosti Coty za 12,5 miliardy dolarů. Z portfolia tak mizí na příklad značka dámské vlasové kosmetiky Wella. Pozornost místo toho P&G zaměřuje na značky, které považuje za klíčové pro svoje obchodní aktivity. Mezi ně patří kromě zmíněných Pampers třeba čisticí prostředky Tide nebo holicí produkty Gilette. P&G také pokračuje v dlouhodobém plánu snižování výdajů. Díky němu osekal v uplynulých pěti letech výdaje o 10 miliard dolarů a stejně velkou částku chce ušetřit v další pětiletce.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE