Komerční banka by měla zítra oznámit za 3Q výrazný růst čistého zisku o 16 % na 3 757 mil. Kč. Meziroční srovnání je ovlivněno řadou jednorázových vlivů. Na příjmové straně očekáváme mírný pokles úrokových výnosů oproti předchozímu roku. Výnosy z poplatků také nadále pokračují v poklesu (oček. -3,5 % r/r), což není problém jen KB, ale celého sektoru v důsledku rostoucí konkurence a rušení poplatků za některé služby. Na straně nákladů očekáváme 3% růst personálních nákladů, pokles ostatních nákladů je pak ovlivněn změnou metodiky v účtování plateb do regulatorních fondů, kde byla většina těchto plateb za celý rok zaúčtována již v 1Q. Opravné položky by měly meziročně vzrůst v souladu s výhledem managementu, který za celý tento rok očekává rizikové náklady v rozmezí 30 – 40 b.b.
Komerční banka by měla opět reportovat relativně silná čísla za první pololetí tohoto roku. Nicméně podle našeho názoru zde není příliš prostor pro výrazné překvapení.
|
Kons., IFRS (mil. Kč) |
3Q 16 e |
3Q 15 |
r/r |
|
Provozní výnosy |
7 610 |
7 661 |
-1% |
|
Čistý úrokový výnos |
5 307 |
5 340 |
-1% |
|
Poplatky & provize |
1 648 |
1 708 |
-4% |
|
Výnosy z fin. operací |
625 |
589 |
6% |
|
Provozní náklady |
-3 264 |
-3 423 |
-5% |
|
Provozní zisk |
4 347 |
4 238 |
3% |
|
Opravné položky |
-595 |
-324 |
84% |
|
Čistý zisk |
3 757 |
3 246 |
16% |
Zdroj: J&T Banka, KB



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
