Erste Group zítra zveřejní výsledky za 3Q 2016. Úrokové výnosy by měly být bez výraznější změny oproti předchozímu kvartálu, nicméně v meziročním srovnání stále lehce níže (-1 % r/r). V poklesu by měly pokračovat také výnosy z poplatků. Provozní náklady by měly pokračovat v mírném růstu v souladu s celoročním výhledem managementu. Rizikové náklady by měly zůstat stále na nízké úrovni a těžit z pozitivního vývoje nesplácených úvěrů ve většině zemí, kde banka působí. Pokles rizikových nákladů a nižší ostatní náklady jsou pak hlavním důvodem výrazného růstu čistého zisku (+27 % r/r na 350 mil. EUR).
Pokud se naplní naše projekce, bude Erste na dobré cestě ke splnění svého celoročního cíle, který počítá s dosažením návratnosti vlastního kapitálu (ROTE) minimálně na úrovni 12 %. Výsledky za třetí kvartál nebudou podle našeho názoru pro investory příliš zajímavé. U hlavních položek výkazu zisků a ztrát by nemělo dojít k výraznější změně trendů oproti první polovině roku a čísla by neměla být tentokrát ani ovlivněna žádnými většími jednorázovými vlivy.
|
Kons., IFRS (mil. EUR) |
e 3Q 16 |
3Q 15 |
r/r |
|
Čisté úrokové výnosy |
1 098 |
1 112 |
-1% |
|
Poplatky a provize |
440 |
455 |
-3% |
|
Provozní výnosy |
1 658 |
1 692 |
-2% |
|
Provozní náklady |
-975 |
-956 |
2% |
|
Provozní zisk |
683 |
736 |
-7% |
|
Opravné položky |
-78 |
-144 |
-46% |
|
Ostatní náklady a výnosy |
-50 |
-154 |
-68% |
|
Zisk před zdaněním |
555 |
437 |
27% |
|
Čistý zisk |
350 |
277 |
27% |
Zdroj: J&T Banka, Erste



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
