...politiky pro trhy elektřiny. Zásah je nutný zvláště kvůli prudkému rozšiřování subvencované větrné energie. To by mohlo v Evropě vést až k úplnému konci přeshraničního obchodování s elektřinou. ČEZ především poukazuje na propad kapacit pro obchodování s elektřinou mezi Německem a Českou republikou. Společnost je druhým největším evropským vývozcem po Electricité de France a loni vyvezla asi třetinu své produkce. EU prý ve snaze mít politiku pro celou řadu oblastí elektroenergetiky od cen přes bezpečnost dodávek po udržitelnost úplně ztratila ponětí o prioritách. Za největší problém, s nímž se střetávají trhy elektřiny ve střední Evropě, označil Svoboda dostupnost obchodovatelných přenosových kapacit pro mezihraniční dodávky. Objem těchto kapacit totiž v poslední době prudce snížila expanze větrné energie v Německu s rozsáhlou vládní podporou. Obchodníci nyní mají k dispozici mnohem méně kapacit, protože přenosové sítě se musí vyrovnávat s prudkým kolísáním nespolehlivé produkce větrných turbín. Svoboda apeluje na změnu politiky podpory větrné energie. Pokud se zde nic neudělá, bude to znamenat úplný konec obchodování – hrozil by prý návrat ke starým dobrým časům národních sítí bez mezinárodního obchodu. Letos se podle Svobody očekává pokles přenosových kapacit na česko-německé hranici o 15 až 20 procent, tedy podobným tempem jako loni, a ceny těchto kapacit prudce vzrostly. ČEZ přitom vyváží 60 procent svého exportu do Německa. Svoboda řekl, že ČEZ se zatím zajišťuje proti ztrátám z propadu přenosových kapacit pro vývoz útlumem výroby některých svých elektráren. Může také prodat více povolenek na emise oxidu uhličitého.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
