Podle generálního ředitele by se měli politici a akcionáři ČEZu domluvit na dalším fungování společnosti. Jednou z možností je i rozdělení ČEZu. Žádné plány nebo časový horizont nebyly zveřejněny. Zatímco akcionáři tlačí na maximalizaci zisků, politici (stát vlastní cca 70 %) by měli sledovat společenskou odpovědnost. Předpokládáme, že sporem mezi oběma tábory může být plánovaná dostavba jaderných bloků. Ta se bez státních garancí nevyplatí, akcionáři by měli být proti, zatímco politici by měli dbát o energetickou bezpečnost. Může tak dojít k tomu, že by se z ČEZu odštěpila nějaká entita, kterou by ze 100 % vlastnil stát, a ta by realizovala dostavbu jaderných bloků. Ve zbytku firmy by měl stát nějaký podíl.
Připomínáme, že je volební rok. Volby budou v říjnu a energetika a ČEZ bude pro politiky vděčné téma. Do voleb budeme s rostoucí frekvencí slýchat na toto téma politické komentáře. Předpokládáme, že celou situaci bude vážně řešit až nová vláda. Pokud by skutečně mělo dojít k dostavbě jaderných elektráren, bylo by rozdělení ČEZu jednou z možností. Situaci budeme sledovat.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
