CME zveřejní výsledky hospodaření za 4Q16 zítra před otevřením trhu. Tržby podle nás ve 4Q vzrostly o 3,1 % r/r na 201,6 mil. USD. Na reklamních trzích pokračoval dále růst výdajů, ale tempo růstu tržeb bylo podle nás pomalejší než v předešlých kvartálech. Důvodem je jednak očekávané zpomalení v Rumunsku z prudkého růstu ve 2Q a 3Q a rovněž posílení dolaru. Marže zisku EBITDA podle nás dále mírně rostla a u zisku EBITDA očekáváme růst o 11,1 % na 62,5 mil. USD. V celoročním vyjádření by podle nás tržby měly vzrůst o 4,4 % na 632,6 mil. USD a EBITDA o 23 % na 151,2 mil. USD. Výhled managementu je na růst zisku EBITDA o 18-20 % r/r při konstantních měnových kurzech, což podle nás znamená výsledek cca 144,9 – 147,4 mil. USD. S naším odhadem 151,2 mil. tedy očekáváme jeho mírné překonání. Naopak z pohledu čistého zisku by CME měla za loňský lok vykázat hlubokou ztrátu (náš odhad -172,5 mil. USD či -1,1 USD/akcie). Hlavním důvodem je odkup vlastních dluhopisů nad účetní hodnotou, který ve 2Q16 vytvořil ztrátu -150 mil. USD.
Pokud by se vyplnilo naše očekávání a CME překonala svůj výhled na zisk EBITDA, trh by mohl reagovat pozitivně. To může být však tlumeno hlubokou čistou ztrátou, kterou podle nás CME vykáže. Management CME obvykle poskytuje výhled na nový rok až při výsledcích za 1Q, a proto nečekáme konkrétní výhled na zisk EBITDA již nyní. Konferenční hovor se bude konat v 15:00 v den výsledků.
|
US GAAP, kons., mil. USD |
oč. 4Q16 |
r/r |
4Q15 |
oč. 2016 |
r/r |
2015 |
|
Tržby |
201,6 |
3% |
195,6 |
632,6 |
4% |
605,8 |
|
EBITDA |
62,5 |
11% |
56,2 |
151,2 |
23% |
122,8 |
|
EBITDA marže |
31,0% |
+1,2 p,b, |
28,8% |
23,9% |
+3,6 p,b, |
20,3% |
|
EBIT |
54,2 |
17% |
46,5 |
114,2 |
21% |
94,6 |
|
Finanční výsledek |
-24,5 |
n,m, |
-49,4 |
-279,4 |
n,m, |
-197,4 |
|
Čistý zisk po minoritách |
28,9 |
n,m, |
-11,4 |
-172,5 |
n,m, |
-114,9 |
|
Zisk na akcii (USD) |
0,2 |
n,m, |
-0,1 |
-1,1 |
n,m, |
-0,8 |
|
Zdroj: J&T Banka, CME |



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
