Výsledky Kofoly za 4Q16 nám budou známy dnes po uzavření trhu. Tržby na úrovni skupiny očekáváme ve 4Q meziročně slabší (oč. 1,57 mld. Kč, -3,7 % r/r), když čísla táhne ke dnu Polsko (oč. -28 % r/r). Očekáváme splnění ročního cíle EBITDA 1,05 – 1,15 mld. Kč (oč. 4Q16: 201 mil. Kč, +76,6 % r/r) u dolní hranice, zejména po přesvědčivé ziskovosti slovinské divize za 9M16. Také úsporná opatření v Polsku se dle nás promítnou již do 4Q16. Předpokládáme tak překlopení provozního zisku EBIT (oč. 73 mil. Kč) do kladných hodnot. Na úrovni čistého zisku (oč. 13 mil. Kč) projektujeme kladný výsledek díky výrazně vyšší provozní úrovni. Uvádíme očištěné hodnoty pro srovnání trendů, každopádně neočištěná čísla sledujeme také, vzhledem k vysokým jednorázovým nákladům v celém roce 2015 (cca 150 mil. Kč na provozní úrovni).
|
mil. Kč |
J&T e4Q16 |
4Q15 |
r/r |
|
Tržby |
1 570 |
1 631 |
-3,7 % |
|
EBITDA |
201 |
114 |
+76,6 % |
|
maže |
12,8 % |
7,0 % |
+5,8 p.b. |
|
EBIT |
73 |
-19 |
n.m. |
|
marže |
4,7 % |
-1,2 % |
+5,9 p.b. |
|
Č. zisk |
13 |
-83 |
n.m. |
|
marže |
0,8% |
-5,1% |
5,9pb |
Zdroj. Kofola, J&T Banka



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
