ČEZ prezentoval dnes ráno výsledky za poslední kvartál minulého roku, které jsou nad odhady. Navržená dividenda ze zisku minulého roku je 33 Kč na akcii. ČEZ zároveň rozšiřuje/zvyšuje výplatní poměr. Cíle pro tento rok nicméně za očekáváním zaostávají.
Za minulý rok dosáhl ČEZ EBITDA 58,1 mld. Kč, čímž překonal očekávání na 56 mld. Kč. Upravený č. zisk je 19,6, což je také nad odhady (18 mld. Kč).
Dividenda, kterou navrhuje vedení ČEZu vyplatit ze zisku minulého roku, je 33 Kč (hrubý výnos 7,6 %). To je sice více než konsensus (30 Kč), ale méně než naše projekce (35 Kč). Navržená dividenda je téměř 91 % upraveného č. zisku. Vedení společnosti zároveň zvyšuje dividendový výplatní poměr na 60-100 % (původní 60-80 %).
Pro tento rok je cíl ČEZu EBITDA ve výši 52 mld. Kč (oček 54,6 mld. Kč) a upravený č. zisk 12-17 mld. Kč (oček. 14,5 mld. Kč). U č. zisku záleží na uplatnění práva věřitelů na konvertování dluhopisů MOL. To naznačuje dividendu až 32 Kč na akcii.
Celkově jsou výsledky pozitivním překvapením na úrovni samotných čísel, navržené dividendy a zvýšení dividendového výplatního poměru. Dobrý obrázek kazí mírně slabší cíl pro tento rok. ČEZ je hlavně dividendový titul a vzhledem k tomu, že je dividenda vyšší než očekávání a vzrostl výplatní poměr, hodnotíme report za 4Q16 pozitivně.
|
Mil. Kč |
4Q16 |
4Q15 |
r/r |
J&T |
rozdíl |
kons. |
rozdíl |
|
Tržby |
58 636 |
57 930 |
1,2% |
57 791 |
1,5% |
56 254 |
4,2% |
|
EBITDA |
14 390 |
15 907 |
-9,5% |
12 681 |
13,5% |
13 050 |
10,3% |
|
marže |
24,5% |
27,5% |
-2,9% |
21,9% |
2,6% |
23,2% |
1,3% |
|
EBIT |
4 516 |
3 425 |
31,9% |
4 941 |
-8,6% |
4 729 |
-4,5% |
|
marže |
7,7% |
5,9% |
1,8% |
8,5% |
-0,8% |
8,4% |
-0,7% |
|
Č. zisk |
-132 |
3 019 |
-104,4% |
1 339 |
-109,9% |
2 300 |
-105,7% |
Zdroj: ČEZ, J&T Banka



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
