Poskytovatel venkovní reklamy BigBoard loni zvýšil celkové tržby o 12 % na rekordních 1,045 mld. Kč. Hlavním tahounem byl podle nás růst cen na trhu venkovní reklamy, ale k tržbám přispěly i dříve provedené akvizice. Růst tržeb vedl k nárůstu EBITDA marže (z 23 na 28 %) a zisk před odpisy EBITDA přidal 33 % na 292 mil. Kč. Vzhledem k malé změně odpisů ještě rychleji rostl provozní zisk. I přes finanční ztrátu se díky růstu provozní výkonnosti čistý zisk po dvou letech dostal do plusu na 20,8 mil. Kč. Výsledky BigBoardu za loňský rok jsou rekordní na všech úrovních.
Management zmínil několik provedených akvizic, z nichž nejpodstatnější je koupě firmy News Advertising, díky níž si BigBoard rozšířil portfolio o dalších 90 velkých reklamních ploch. Výsledky hodnotíme pozitivně. Poměr čistý dluh/EBITDA na dluh splatný v r. 2022 loni klesl z 2,81 na 2,24 a BigBoard tak bezpečně splnil podmínky kovenantu.
IFRS, mil. Kč |
2016 |
r/r |
2015 |
Tržby |
1044,7 |
12% |
931,6 |
EBITDA |
292,1 |
33% |
220,0 |
Provozní výsledek |
150,4 |
68% |
89,4 |
Finanční výsledek |
-111,3 |
n.m. |
-107,3 |
Čistý zisk |
20,8 |
n.m. |
-33,0 |