Moneta zveřejní zítra ráno výsledky hospodaření za 1Q 2017. Nadále by měl pokračovat výrazný pokles úrokových marží a úrokových výnosů, naopak úvěrové portfolio by mělo pokračovat v růstu, který se obnovil v minulém kvartále. Výnosy z poplatků a provizí by měly být relativně stabilní po prudkém propadu v minulém roce. Výnosy z obchodování by pak stejně jako u ostatních bank měly být podpořeny zvýšenou aktivitou v oblasti zajišťovacích operací před koncem intervencí ČNB. Očekáváme 6% růst provozních nákladů. Kromě růstu personálních nákladů se v ostatních provozních nákladech ještě projeví některé jednorázové náklady související s oddělením IT systémů od GE. Opravné položky by měly zůstat na nízké úrovni vzhledem k pozitivnímu vývoji ekonomiky a klesajícímu podílu nesplácených úvěrů. Výsledkem popsaného vývoje je projekce čistého zisku na úrovni 934 mil. Kč (-13 % r/r).
První čtvrtletí by nemělo být z pohledu investorů příliš zajímavé. Společnost již dříve dala poměrně podrobný výhled pro tento rok, a investoři tak budou sledovat, zda vývoj za 1Q je v souladu s tímto výhledem.
|
mil. Kč |
J&T e1Q17 |
1Q16 |
r/r |
|
Čisté úrokové výnosy |
1 927 |
2 176 |
-11% |
|
Poplatky a provize |
488 |
490 |
0% |
|
Ostatní provozní výnosy |
218 |
107 |
104% |
|
Provozní výnosy |
2 633 |
2 773 |
-5% |
|
Provozní náklady |
-1 250 |
-1 182 |
6% |
|
Provozní zisk |
1 383 |
1 591 |
-13% |
|
Opravné položky |
-208 |
-237 |
-12% |
|
Zisk před zdaněním |
1 175 |
1 354 |
-13% |
|
Čistý zisk |
934 |
1 079 |
-13% |
Zdroj: J&T Banka, Moneta



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
