Dnes po uzavření trhu zveřejní výsledky Kofola. Kvůli sezónnosti bývá 1Q pro celoroční výkon nejméně významný. Očekáváme 40 % pokles EBITDA na úroveň 93 mil. Kč kvůli nasmlouvaným vyšším cenám komodit, vyšší srovnávací základně na českém trhu a Velikonocím připadající na 2Q. Celkově čekáme pokles tržeb na úroveň 1,4 mld. Kč (-5 % r/r) i přes akvizici Studenac. Vyšší náklady na cukr (oč. +15 %) budou kompenzovány ukončením výroby v polském závodě. Náklady na spotřebu materiálu tedy projektujeme v absolutní hodnotě stabilní, což bude kvůli nižším tržbám tlačit na marže. Úroveň EBIT dle naší projekce vykáže ztrátu 43 mil. Kč. Loni byl 1Q poznamenán na finanční úrovni přeceněním derivátů a čekáme, že tato položka zmírní čistou ztrátu na úroveň 67 mil. Kč. Uvádíme očištěné hodnoty.
|
kons. (mil. CZK) |
Oč. 1Q17 J&T |
1Q16 |
r/r |
|
|
Tržby |
1 397 |
1 466 |
-4,7% |
|
|
EBITDA |
93 |
154 |
-39,8% |
|
|
marže |
6,6% |
10,5% |
-3,9 p.b. |
|
|
EBIT |
(43) |
26 |
n.m. |
|
|
marže |
-3,0% |
1,8% |
-4,8 p.b. |
|
|
Čistý zisk |
(67) |
(21) |
n.m. |
|
|
marže |
-4,8% |
-1,4% |
-3,4 p.b. |
|
|
Zdroj: J&T Banka, Kofola |
|
|||



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
