Připomeňme, že Itálie je aktuálně vedena úřednickou vládou v čele s bývalým ministrem zahraničí Paolo Gentilonim. Bývalý premiér Matteo Renzi podal demisi loni v prosinci, kdy se mu nepodařilo v referendu pozměnit ústavu, zjednodušit politický systém a zreformovat Senát.
Itálii se dosud nepodařilo dosáhnout hospodářského oživení, od finanční krize bojuje s druhým největším zadlužením po Řecku, které se vyšplhalo na 132,6 procenta HDP. Navíc Evropská komise ve své jarní prognóze uvedla, že očekává další nárůst italského státního dluhu v tomto roce na 133,1 procenta HDP. Avšak nejhorším dědictvím finanční krize jsou špatné úvěry v bankách, které dosahují hodnoty 200 miliard EUR a vysoká nezaměstnanost na úrovni 11,9 procenta, což je jenom 1,1 procenta pod 13procentními po-krizovými maximy z roku 2014.
Matteo Renzi byl letos v dubnu opět zvolen do čela Demokratické strany a v nadcházejících volbách se bude ucházet o místo premiéra. V politickém souboji musí zdolat lídra euroskeptické strany a Hnutí pěti hvězdiček Beppe Grilla, který podobně jako Marine Le Penová ve Francii, plánuje vyvést Itálii z eurozóny. Aktuální průzkumy ukazují na těsný souboj těchto stran.
Podobně jako tomu bylo v případě Francie, je těžké si představit eurozónu nebo Evropskou unii bez zakládajícího člena. To poslední co nyní italská ekonomika potřebuje, je nestabilní parlament neschopný domluvit se na reformách, jež země tak nutně potřebuje, aby se vymanila z finančních problémů. Ekonomická zranitelnost a politická nestabilita zvyšují investorskou nejistotu, která se odrazí na růstu výnosů ze státních dluhopisů a potenciálně i snížení ratingu.

Autorka článku je analytičkou společnosti Bossa.
BOSSA – Makléřský dům banky ochrany životního prostředí působí na polském kapitálovém trhu od roku 1995. Řadí se tak mezi nejdéle působících brokery v Polsku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
