Kofola pořádala setkání s investory. Vyzdvihujeme několik bodů:
- Firma potvrdila cíl dosáhnout zhruba loňské EBITDA 1,1 mld. Kč. Dle našeho názoru bude firma čelit tlaku ze strany mezd i cen materiálu, navíc reportovala pokles tržeb v 1Q17. Bude velmi záležet na počasí a úspěšnosti sezóny. Cíl tak vnímáme jako poměrně optimistický.
- Stabilizace v Polsku by se měla začít projevovat během 2H17. Nadále je však firma před finálním rozhodnutím ohledně polské strategie.
- Firma potvrdila dividendovou politiku s dvojnásobně navýšeným výplatním poměrem z čistého zisku na 60 %.
- Nabídka na odkup 5 % akcií za cenu 440 Kč je pro volně obchodované akcie a pro Enterprise Investors (EI). Nabídka není určena pro hlavní akcionáře (rodina Samarasů a ostatních zakladatelů). Poptávka bude následně alokována poměrně. Ve scénáři, kdy se uplatní jak celý podíl EI, tak free float, tak úspěšnost pro minoritní akcionáře bude zhruba 15,6 %. To naznačuje, že minoritní akcionáři nezmizí, naopak se jejich podíl sníží jen málo. Současně daná nabídka nebude zřejmě nutně sloužit jako spodní hranice pro aktuální tržní cenu, protože uspokojení může být pro minoritní akcionáře jen nízké.
- Případné navýšení počtu volně obchodovaných akcií (SPO) zřejmě nebude téma v tomto roce.
Vzhledem k pravděpodobné účasti EI v nabídce existuje možnost, že uspokojení jednotlivých investorů bude nízké. Na základě našeho ocenění z 1.9. 2016 (cílová roční cena 426 Kč) nahlížíme na akcie na ceně 430 Kč neutrálně. Současně upozorňujeme, že aktuální nabídka na odkup 5 % akcií nemusí sloužit jako spodní hranice pro aktuální tržní cenu.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
