CME dnes ráno zveřejnila hosp. výsledky za 2. čtvrtletí. Tržby dosáhly 181,9 mil. USD (+3,8 %), pod odhadem trhu 184 mil. i naším odhadem (183 mil.). Rozdíl je podle nás dán menšími tržbami v Rumunsku, kde výnosy po mimořádném 1. kvartálu (+20 % r/r) mírně klesly (-0,7 %). CME se ale podařilo zvýšit EBITDA marži více, než se čekalo (+3,0 p.b., oček. trhu a naše +1,3 p.b.). Důvodem je z našeho pohledu podstatně lepší výkonnost na Slovensku, kde se po převedení některých kanálů mezi placené obnovila ziskovost po slabém 1. čtvrtletí. Zisk EBITDA 61,2 mil. tak byl nad odhadem trhu 58,7 mil. USD a mírně lepší byl i provozní zisk (50,8 vs. 49,7 mil). Dle očekávání se výrazně zmenšila finanční ztráta po mimořádných faktorech v loňském 2Q a CME vykázala čistý zisk 27,9 mil. USD, nad odhadem trhu 23,3 a pod naším odhadem 31,7 mil.
Management ve zprávě uvedl, že nedávno oznámený prodej slovinských a chorvatských televizí bude znamenat, že CME by se v r. 2019 již mohla odklonit od redukce dluhu coby současného hlavního cíle. V tomto ohledu jsme prozatím opatrní, nicméně management může poskytnout další informace na dnešním konf. hovoru v 15:00 SEČ. Výsledky hodnotíme díky lepší EBITDA marži jako mírně pozitivní navzdory slabším tržbám.
|
US GAAP kons., mil. USD |
2Q17 |
r/r |
2Q16 |
oč. 2Q17 Trh |
oč. 2Q17 J&T |
|
Tržby |
181,9 |
3,8% |
175,2 |
184,0 |
183,0 |
|
EBITDA |
61,2 |
14,1% |
53,6 |
58,7 |
58,4 |
|
EBITDA marže |
33,6% |
+3,0 p.b. |
30,6% |
31,9% |
31,9% |
|
EBIT |
50,8 |
15,8% |
43,9 |
49,7 |
49,7 |
|
Finanční výsledek |
-14,8 |
n.m. |
-179,9 |
- |
-13,0 |
|
Čistý zisk po minoritách |
27,9 |
n.m. |
-141,3 |
23,3 |
31,7 |
|
Zisk na akcii (USD) |
0,1 |
n.m. |
-0,9 |
- |
0,2 |
|
Zdroj: J&T Banka, CME, Reuters |



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
