Komerční banka zveřejní zítra ráno výsledky za 2Q 2017. Na úrovni čistého zisku očekáváme výsledek 3 387 mil. Kč, meziroční propad o 11 % je způsoben mimořádným výnosem z prodeje podílu ve Visa ve 2Q 2016. Na příjmové straně by k žádným výraznějším změnám dosavadních trendů dojít nemělo. To znamená především další mírný pokles úrokových výnosů a pokračující propad výnosů z poplatků a provizí. Provozní náklady by měly být meziročně mírně vyšší (+0,5 % r/r). Opravné položky očekáváme nadále na velmi nízké úrovni vzhledem k pokračujícímu růstu ekonomiky, růstu mezd a rekordně nízké nezaměstnanosti. Zisk před zdaněním by podle naší projekce měl klesnout ve 2Q o 11 % r/r, za celé první pololetí pak vzrůst o 8 % r/r na 9 024 mil. Kč. Po očištění o jednorázové vlivy (prodej budovy a podílu ve VISA) by byl zisk před zdaněním za 2Q meziročně vyšší o 12 % a za celé první pololetí pak o 10 %. Za tímto růstem jsou především nižší rizikové náklady.
Investoři se kromě samotných čísel zaměří především na případné změny v celoročním výhledu a reakci na zvýšení kapitálových požadavků (proticyklické rezervy) ze strany ČNB. Zajímavé bude také sledovat, zda změna na pozici generální ředitele, kde bude Albert Le Dirac’h nahrazen od 3. srpna Janem Juchelkou, povede k nějakým změnám ve strategii banky.
|
Kons., IFRS (mil. Kč) |
oček. 2Q17 |
2Q16 |
r/r |
Konsensus |
|
Provozní výnosy |
7 657 |
8 583 |
-11% |
7 676 |
|
Čistý úrokový výnos |
5 165 |
5 211 |
-1% |
5 199 |
|
Poplatky & provize |
1 607 |
1 708 |
-6% |
1 605 |
|
Výnosy z fin. operací |
885 |
1664 |
-47% |
872 |
|
Provozní náklady |
-3 330 |
-3 317 |
0% |
-3 325 |
|
Provozní zisk |
4 327 |
5 266 |
-18% |
4 351 |
|
Opravné položky |
-155 |
-563 |
-72% |
-362 |
|
Zisk před zdaněním |
4 225 |
4 749 |
-11% |
4 040 |
|
Čistý zisk |
3 387 |
3 800 |
-11% |
3 238 |
Zdroj: J&T Banka, KB



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
