Kofola včera po zavření trhu reportovala výsledky za 2Q17, které byly na provozní úrovni slabší než naše projekce. Tržby poklesly o 0,5 % r/r na 2,03 mld. Kč, což zhruba odpovídá naší projekci 1,97 mld. Kč. Důvodem poklesu bylo dle očekávání především Polsko (-32,6 % r/r), které nebylo vyrovnáno růstem v ostatních regionech. Naopak růst nákladů na odbyt a marketing a rovněž nákladů na cukr byly z našeho pohledu vyšší, než jsme čekali. To se odráží na nižší realizované EBITDA marži (13,3 vs. oček. 15,4 %). Naopak finanční výsledek nás pozitivně překvapil kvůli nižším kurzovým ztrátám a zisku z přecenění derivátů. To způsobilo, že čistý zisk se 118 mil. Kč (-33,1 % r/r) byl v souladu s naší projekcí (122 mil. Kč). Celkově hodnotíme výsledky negativně vzhledem k tlaku na provozní marže, který byl vyšší, než jsme čekali. Současně opakujeme, že vnímáme riziko nesplnění ročního cíle na EBITDA ve výši 1,1 mld. Kč při výsledku za 1H17 ve výši 350 mil. Kč.
|
Kons., mil. Kč |
2Q17 |
2Q16 |
r/r |
Oček. J&T |
|
Tržby |
2 028 |
2 038 |
-0,5% |
1 966 |
|
EBITDA |
270 |
360 |
-25,0% |
302 |
|
marže |
13,3 % |
17,7% |
-4,4 p.b. |
15,4% |
|
Čistý zisk |
118 |
177 |
-33,1 % |
122 |
Zdroj: Kofola, J&T Banka



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
