Moneta oznámila za 2Q 2017 čistý zisk ve výši 1 155 mil. Kč, vysoko nad naším očekáváním (885 mil. Kč). Důvodem je mimořádný zisk z prodeje dluhopisů ve výši 343 mil. Kč. Po očištění o tuto položku by zisk před zdaněním ve výši 1 101 mil. Kč byl v souladu s naší projekcí (1 111 mil. Kč). Pozitivní je akcelerace růstu úvěrového portfolia (+4 % r/r), naopak nadále pokračuje pokles čisté úrokové marže (4,7 % oproti 5,1 % v 1Q). Celkové provozní výnosy by po očištění o zisk z prodeje dluhopisů byly mírně pod očekáváním, nicméně tento rozdíl je kompenzován nižšími provozními náklady, které meziročně poklesly o 2 %. Rizikové náklady podle očekávání zůstávají na velmi nízké úrovni. Kapitálová přiměřenost byla na konci 2Q na úrovni 18,4 % (bez započtení zisku za 1H) a přebytek kapitálu nad plánovanou cílovanou úrovní 3,2 mld. Kč (6,3 Kč na akcii).
Za celý rok management očekává zisk ve výši 3,65 mld. Kč (doposud 3,5 mld. Kč), provozní náklady 4,8 mld. Kč a rizikové náklady 60 – 70 b.b. (doposud 80 – 90 b.b.).
Celkově hodnotíme zveřejněné informace pozitivně. Provozní úroveň je bez výraznějších překvapení, mimořádný zisk z prodeje dluhopisů pak pomůže celoročnímu zisku a s tím související dividendě. Výhled managementu je podle našeho názoru na úrovni čistého zisku konzervativní a nemělo by být pro společnost problém jej překonat.
| v mil. Kč | 2Q 2017 | 2Q 2016 | r/r | Oček. J&T | 
| Čisté úrokové výnosy | 1 824 | 2 106 | -13% | 1 857 | 
| Poplatky a provize | 460 | 498 | -8% | 468 | 
| Ostatní provozní výnosy | 487 | 288 | 69% | 157 | 
| Provozní výnosy | 2 771 | 2 892 | -4% | 2 482 | 
| Provozní náklady | -1 146 | -1 169 | -2% | -1 218 | 
| Provozní zisk | 1 625 | 1 723 | -6% | 1 264 | 
| Opravné položky | -181 | -218 | -17% | -153 | 
| Čistý zisk | 1 155 | 1 199 | -4% | 885 | 
Zdroj: J&T Banka, Moneta



 
				 
								











 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					 Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
						Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
					