Pegas Nonwovens oznámí své kvartální výsledky za 2Q17 zítra ráno před otevřením trhu. Hospodaření v 2Q17 ovlivní růst hlavní nákladové položky, materiálu (polymery). Na finanční úrovni je proti minulému roku podstatná změna v kurzových rozdílech. Posilování koruny vůči euru nemohlo kompenzovat oslabování dolaru proti euru. To je také, po rostoucí ceně materiálu, další důvod, proč se č. zisk meziročně podstatně propadl. Naše odhady jsou v tabulce níže.
Předpokládáme, že vedení společnosti potvrdí cíle pro tento rok (EBITDA 43-50 mil. EUR). Odhad za 1H17 je 21,2 mil. EUR. To znamená 49,2-42,3 % celoročního cíle. V 2H17 dojde k nárůstu hospodaření vzhledem ke komerčnímu spuštění nové výrobní linky.
A v neposlední řadě je nutné připomenout, že probíhá pokus o ovládnutí společnosti ze strany R2G Rohan (podíl 10,82 %), takže se cena akcii nemusí řídit fundamentem Pegasu. Svou oficiální nabídku by mělo R2G zveřejnit v pátek.
|
tis. EUR |
J&T e2Q17 |
2Q16 |
r/r |
Kons. |
|
Tržby |
56 680 |
51 584 |
9,9% |
56 960 |
|
EBITDA |
9 913 |
11 210 |
-11,6% |
10 210 |
|
marže |
17,5% |
21,7% |
-4,2pb |
17,9% |
|
EBIT |
5 870 |
7 163 |
-18,0% |
6 090 |
|
marže |
10,4% |
13,9% |
-3,5pb |
10,7% |
|
Čistý zisk |
2 078 |
7 078 |
-70,6% |
2 060 |
Zdroj: Pegas Nonwovens, J&T Banka



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
