Nový zákon výrazně prospěje hospodaření CME Ltd.

30.06.2005 | , Cyrrus
INVESTICE


perex-img Zdroj: Finance.cz

Mediální skupina CME, společnost působící ve východní a střední Evropě včera dostala výrazně pozitivní impuls od českých zákonodárců. Konkurence na nejdůležitějším...

...reklamním trhu CME, v České republice bude s největší pravděpodobností nižší. Veřejnoprávní Česká televize totiž bude muset postupně vymítit reklamu ze svého vysílání. S tím jde ruku v ruce zvyšování koncesionářských poplatků až do výše 135 Kč a plánovaná vyšší efektivita výběru těchto plateb. CME, těžící zejména z očekávaného silného růstu HDP v zemích působnosti, a s tím i spojeného růstu spotřebitelské poptávky a exponenciální nárůst objemu finančních prostředků investovaných do reklamy, má v TV NOVA princeznu svého podnikání. Ze statistického hlediska je TV NOVA fenomén, sledovanost sice od roku 2000 poklesla na 42,2%, ale i tato data a zejména informace o ziskovosti televize vyráží dech. Podle našich predikcí by měl nový zákon způsobit nárůst v hospodaření CME. Tab. Česká republika v číslech (v tis.dolarů) ČR 2004 2005f 2006f 2007f 2008f 2009f Tržby 207 800 215 583 223 227 232 048 240 760 248 794 Reklamní trh 325 000 339 739 351 630 367 576 380 441 393 757 podíl na trhu 42,2% 41,6% 41,2% 40,4% 40,0% 39,6% EBITDA 90 649 90 421 89 855 94 178 98 446 102 383 EBITDA margin 43,6% 41,9% 40,3% 40,6% 40,9% 41,2% Televize je aktuálně hlavním reklamním médiem v ČR. Mezi výhody CME patří vysoké bariéry vstupu na jakýkoliv televizní trh. Společnost plánuje svoji roli na jednotlivých trzích posilovat i rozvojem vlastních aktivit, např. tvorbou nových kanálů zaměřených na jiné diváky, nejlépe zákazníky konkurence. Negativy jsou závislost hospodaření společnosti na vývoji jednotlivých ekonomik, např.při výraznějším zpomalení konvergenčního procesu zemí mimo EU, by nepochybně nastaly problémy i na trhu s reklamním prostorem. Televize, nejvyužívanější médium pro reklamu, může za pár let přepustit svoji roli internetu či digitální televizi, jejíž rozvoj čekáme v roce 2008 a od roku 2010 neočekáváme další pokračování současného analogového vysílání.        

Autor článku

Ing. Jan Procházka  

Články ze sekce: INVESTICE