PKN smí nabídku převzetí dle obchodního zákoníku zveřejnit pouze se sohlasem Komise pro cenné papíry (KCP). Jeden z možných scénářů PKN vůči KCP je následující....
PKN smí nabídku převzetí dle obchodního zákoníku zveřejnit pouze se sohlasem Komise pro cenné papíry (KCP). Jeden z možných scénářů PKN vůči KCP je následující. Lhůta pro učinění nabídky převzetí je 60 dnů od ovládnutí společnosti. Tato lhůta končí 25.7.2005. Dle mého názoru podá (pravděpodobně již podala) PKN ještě v 60 denní lhůtě novou žádost o schválení další nabídky převzetí. KCP neprodleně posoudí přiměřenost ceny a v případě, že zjistí, že cena opět není přiměřená, vyzve PKN, aby změnil nabídku převzetí a stanoví mu k tomu lhůtu 5 pracovních dnů (pravděpodobně 1.8.2005). V takovém případě se zákonem stanovená lhůta pro učinění nabídky převzetí v délce 60 dnů prodlouží o lhůtu stanovenou KCP. Dá se očekávat, že v této lhůtě již budou nedostatky nabídky odstraněny, a ta bude ze strany KCP schválena. Schválení nabídky ze strany KCP neznamená splnění povinnosti na straně PKN. Povinnost je splněna až učiněním nabídky, to jest jejím uvěřejněním v celostátním deníku.
Pokud dojde k pozbytí hlasovacích práv k akciím u PKN (v případě, že by KCP neprodloužila šedesátidenní lhůtu), bude dle mého názoru pouze krátkodobé, a to v období mezi schválením nabídky převzetí (nabytím právní moci) a uveřejněním. Vzhledem k tomu, že toto období bude pravděpodobně velmi krátké, a pro svolání mimořádné valné hromady je třeba dle obchodního zákoníku uveřejnit pozvánku alespoň 15 dnů před jejím konáním, nebude mít tato skutečnost na rozložení sil akcionářů ve společnosti žádný vliv.