Dvojí vstup Xiaomi na burzu: Jak nakrmit vlka a kozu si nechat

21.06.2018 | , Patria.cz
INVESTICE


Čínský výrobce elektroniky Xiaomi si za osm let svého podnikání získal nízkými cenami velké množství fanoušků, zdaleka nejvíce z nich pak na domácím trhu. Filozofie firmy prodávat konkurenceschopný hardware milionům zákazníků za nízké ceny na úkor korporátních zisků slavila pochopitelný úspěch, zároveň však posílá výsledky Xiaomi hluboko do červených čísel. Vizionářský zakladatel technologického giganta, Lei Jun, tak řeší palčivý problém: Jak si sáhnout do naditých peněženek svých čínských fanoušků, když přísná regulace ztrátovou firmu na domácí trhy nepustí? Lei dal jasně najevo, že změnou byznys plánu to rozhodně nebude. Při propagační túře před vstupem Xiaomi na burzu, naplánovaným na tento měsíc, firmu zavázal ke ztrátovosti, nebo nízké profitabilitě, na několik čtvrtletí dopředu. „Firma slibuje všem svým uživatelům, že navždy limituje svou čistou marži po dani na veškerém prodeji hardwaru na maximálních 5 %,“ prohlásil Lei.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE