Coca-Cola: Zahraniční expanze a méně cukru vyšperkovalo tržby
18.10.2019
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Nápojový gigant Coca-Cola ve třetím čtvrtletí zvedl tržby i prodej. Firma vyslyšela měnící se trendy na domácím trhu a vsadila na produkty s nízkým obsahem cukru. Pomohl také odbyt v zahraničí. Akcie společnosti na začátku newyorského obchodování rostou o více než 2 %.
Očištěné provozní tržby stouply o 16 % meziročně na 9,5 miliardy USD a jednotkový prodej o 2 %. Trh počítal s výsledkem pouze 9,43 miliardy.
Růst firma zaznamenala i u klíčové metriky, kterými jsou organické tržby, které jsou očištěné například o vlivy směnných kurzů. Od června do září stouply organické tržby o 5 %, více, než očekávaly trhy (+4,1 %).
Čistý zisk meziročně stoupl o 42 % na 2,59 miliardy dolarů. Srovnatelný zisk na akcii klesl na 56 centů oproti 58 centům před rokem, tržní odhad byl 57 centů. Negativním faktorem u něj byly kurzové změny.
Američtí zákazníci dávají před slazenými nápoji stále více přednost sycené vodě a rostlinným mlékům.