„Ničení“ akciové hodnoty a paradox moderního investora

03.12.2020 | , Patria.cz
INVESTICE


Anita Balchandani je partnerkou v McKinsey & Co. a na Bloomberg Markets tvrdila, že 73 % odvětví módy nyní ničí hodnotu. V roce 2019 to prý bylo 60 % a odvětví se prý již nějakou dobu rozděluje na vítěze a poražené. Velkým rozdílem je to, zda jde firma cestou digitalizace, výhodu mají i silné značky, silné rozvahy a jednoduchý podnikatelský model. Pozitivně prý působí i posun k udržitelnosti. Mě na celém rozhovoru zaujalo zejména to „ničení hodnoty“, kterému bych se dnes rád věnoval trochu více. Včera jsem zde psal o Tesle a u ní se ještě nedávno občas hovořilo o tom, že „pálí peníze“. Podobné zkratky můžeme slyšet u řady dalších firem, jejichž provozní tok hotovosti nepokrývá jejich investice a na úrovni volného toku hotovosti jsou tak v záporu. Přitom ale nejde nutně o ničení/pálení, ale o investice prováděné ve víře, že budou odpovídajícím způsobem zhodnoceny.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE