Česká legislativa nově umožňuje tzv. vytěsnění minoritních akcionářů. Tisíce lidí, akcionářů několika stovek firem, budou postaveni před hotovou věc: Akcionáři byli, ale už nejsou. Mnoho akciovek je vlastněno tisíci drobných akcionářů, kteří mohou managementu dělat problémy. To jsou pozůstatky kupónové privatizace. Některé konkrétné případy řeší i naši specialisté v poradenském centru:
Dotaz našeho čtenáře:
"Prosím o radu. Dostal jsem nabídku od firmy MADETA Group a.s. Rudolfofská 246/83 370 50 České Budějovice na nepovinný odkup jejich akcií za 700,-Kč/kus ( s výhruškou, že jim to stejně budu muset prodat. A)Musím je prodat, B) Zdá se Vám cena výhodná?"
Odpověď našeho poradce:
"Dobrý den, Madeta Group a.s. učinila minoritním akcionářům nabídku na odkup akcií před provedením "squeeze out" za 700,- Kč. Bohužel již několik let chybí opravdu kvalitní informace o této firmě a tak je určení férové ceny dost komplikované. Nutit k prodeji Vás ovšem nemohou, nicméně bych Vám to doporučil, protože čekat na budoucí dividendy či kvalitní druhou nabídku u squeeze out je víceméně zbytečné."
Ptejte se na cokoliv v naší Investiční poradně.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
