Zalando se ve čtvrtletí vrátilo k růstu, pomohly prémiové značky

07.05.2024 | , Patria.cz
INVESTICE


Německý internetový prodejce módních doplňků Zalando se v prvním čtvrtletí vrátil po třech poklesech k růstu a zvýšil i ziskovost. Hrubý objem zboží (GMV), což je klíčový ukazatel tržeb, který měří celkovou hodnotu veškerého prodaného zboží, meziročně vzrostl o 1,3 procenta na 3,27 miliardy eur (bezmála 82 miliard Kč). Firmě se vyplatila sázka na výběrové značky a na poskytování služeb jiným maloobchodníkům. Společnost to uvedla ve svém dnešním sdělení. Akcie rostou o 5 %. Zalandu konkuruje čínský prodejce rychlé módy Shein, který představuje hrozbu pro jeho tržby a počty zákazníků. Finanční ředitelka Sandra Dembecková nicméně uvedla, že firma nechce konkurovat cenou a místo toho se snaží odlišit řadou dražších značek, jako je například sportovní značka On Running, kterou nově nabízí. Průměrná hodnota objednávky se u společnosti Zalando v prvním čtvrtletí zvýšila na 60,4 eura z 57,3 eura o rok dříve.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE