... stále větší oblibu. Vedou je k tomu především ekonomické důvody, palivo obohacené ethanolem je totiž na mnoha místech až o 70 procent levnější než tradiční pohonné směsi. Bionafta a technický alkohol jsou obnovitelnými surovinami a mohou tvořit až 30 procent paliv do spalovacích motorů. Brazílie je podle všeho zemí zaslíbenou pro výrobu tohoto druhu paliv. Výborné klimatické podmínky a hned několik druhů rostlin, z kterých lze tyto látky vyrábět, staví tuto jihoamerickou zemi na privilegované postavení jednoho z největších producentů „biopaliv“na zeměkouli. Více jak 80 procent brazilských automobilů mají dnes motory, které jsou schopné provozu jak na klasické pohonné hmoty i bionaftu. Experti jsou však poměrně nejednotní v názorech, nakolik je možné brazilský „recept“, jak vyzrát na rostoucí ceny ropy, exportovat do jiných zemí. Například odborníci z automobilky Peugeot, tvrdí, že výhody biopaliv, končí za hranicemi Brazílie, která má unikátní klimatické a přírodní podmínky. Jsou to přitom ti samí inženýři, kteří vyvíjeli speciální motory pro biopaliva.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
