Česká bankovní asociace na nečekané schůzce včera večer schválila, že přistoupí na velkou část návrhů ministerstva financí na změny v bankovním sektoru. Souhlas předchází dnešní jednání vlády, kde měl ministr své návrhy na regulaci bankovního sektoru prosadit. Nyní bude založena pracovní skupina ministerstva a bank pro vytvoření pravidel jednání s klienty. Z původního návrhu MF již vypadly nejkontroverznější návrhy na vyřízení plateb státu zdarma a na přenositelnost čísel bankovních účtů. Zůstaly návrhy např. na zrušení účtování poplatků za zrušení účtu, povinné oznamování změn ceníků měsíc předem, přidávání ceníků k uzavíraným smlouvám, novou regulaci propagace bankovních služeb, založení fin. ombudsmana, zavedení informačních listů k jednotlivým službám a další.
Většina těchto požadavků nepřinese bankám výrazné zvýšení provozních nákladů, rušené skupiny poplatků pak činí jen několik desetin procenta příjmů z poplatků. Bankovní asociace ale zatím nezveřejnila, zda mezi přijaté body patří v případě přechodu do jiné banky vyřízení administrativních úkonů za klienta a standardizovaná forma produktů bank. Přijetí prvního z těchto dvou bodů by pro banky znamenalo citelné zvýšení administrativních nákladů, zatímco druhý bod by významě omezil konkurenční prostředí. Banky by měly omezený prostor sestavovat zvýhodněné produktové balíčky a provádět cílené marketingové aktivity, což by celkově snížilo zájem klientů o finanční produkty. Zatím tak lze hodnotit krok bankovní asociace kladně, protože samoregulace je vždy přijatelnější než změny zákona. Pro zhodnocení konkrétních dopadů na hospodaření bank je ale ještě brzy. Pro klienty by zavedení navrhovaných změn znamenalo snížení nákladů na přechod k jiné bance a větší přehled o vývoji cen služeb, možná ale za cenu omezení palety služeb a jejich unifikace. Nakonec pak klienti ani nebudou mít důvod banku měnit.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
