...žalobu na polskou firmu PKN Orlen, ve které se domáhá zaplacení smluvní pokuty 77 mil EUR (tj. zhruba 2,23 mld Kč). Přitom uvedená suma nemusí být konečná, Agrofert Holding chce PKN Orlen žalovat o další peníze a stát by se tak mělo v první polovině roku 2006. Stanovisko PKN zatím není známo.
Předmětem sporu je plnění z více jak rok starých smlouvy mezi PKN a Agrofertem na prodej některých aktiv Unipetrolu společnosti Agrofert v případě, že PKN získá státní podíl v Unipetrolu, což se konečně stalo na začátku léta tohoto roku. PKN nyní považuje smlouvy za nevýhodné, neboť současná hodnota předmětných aktiv je údajně až 3x vyšší než sjednaná kupní cena 3 mld Kč.
Agrofert jako by tímto krokem kontroval žalobu Unipetrolu podanou ve čtvrtek na neplatnost smluv o převodu akcií ve společnostech Agrobohemie a Aliachem rovněž více jak rok starého data. Jedná se však o separátní spor. V tomto sporu se střetnou nároky společnosti DEZA, a.s. na straně jedné a odmítnutí smluv ze strany Unipetrolu odůvodněné podobně tím, že předmětné dokumenty trpí závažnými právními vadami a jsou v nesouladu s obvyklými obchodními zvyklostmi, na straně druhé.
Navíc časovou shodu s žalobou Unipetrolu vysvětluje Agrofert tím, že zatím vyčkával s podáním žaloby na PKN až do zlomové schůzky s PKN, která nastala 7. prosince, kdy se zástupci Agrofertu sešli se členy představenstva PKN a údajně se nesetkali s plánem ze strany PKN na řešení vzniklé situace. Proto se obracejí na soud.
Ze strany Agrofertu nejde o první právní krok, tím bylo podání trestního oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu pomluvy na Krzysztofa Kluzka, bývalého člena představenstva a dozorčí rady polského koncernu PKN Orlen v souvislosti s tvrzením o zapojení Agrofertu v kauze podezření z korupce při privatizaci Unipetrolu.
Agrofert nyní nevylučuje, že podá žalobu i na společnost Unipetrol.
(Zdroj: www.ihned.cz)



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
