BHS: CME - reklamní trh - listopadové hrubé výdaje na reklamu stouply meziročně o +17%.

19.12.2005 | , BH Securities
INVESTICE


Hrubé výdaje firem na televizní reklamu v listopadu (bez slev a bonusů) meziročně stouply o +17% na 2,57 mld Kč, což je o 377 mil Kč více ve srovnání...

...se stejným obdobím roku 2004.
Meziročně vzrostl i počet odvysílaných spotů., a to o 5459 více, což představuje 38,5 hodiny reklam. Na delších reklamních blocích se podílely obě soukromé celoplošné televize. Nova odvysílala o 21 a 3/4 hodiny více reklam, u Primy to bylo více téměř o 13 hodin.
Co se týče podílů jednotlivých televizí na sledovanosti reklam, podíl Primy podruhé za sebou překročil hranici 30% a na výsledku se tak nejspíše opět projevila vysoká sledovanost reality show VyVolení. Podíl Primy na takzvaných odvysílaných GRP bodech, pomocí kterých se určuje reklamní zásah, byl v uplynulém měsíci 31,8%, což je více o 7,4 bodu oproti loňskému listopadu. Naopak podíl Novy meziročně o -7,3 bodu klesl na 57,7%, přitom na jaře 2005 se měsíční podíly Novy na odvysílaných GRP pohybovaly okolo 70%. Podíl ČT klesl v listopadu meziročně o -0,1% na 10,5%.
Pro srovnání dodejme, že o měsíc dříve, v říjnu, stouply (meziročně) hrubé výdaje firem na televizní reklamu o +19% a celkem firmy vydaly 2,55 mld Kč (tj. o +406 mil Kč více ve srovnání se stejným obdobím 2004), ruku v ruce s nárůstem odvysílaných spotů o 5620 více (což představuje časový úsek v délce 39 hodin).
Pravidelné hodnocení provádí TNS A-Connect.
(Zdroj:ČTK, www.ihned.co,www/prima.ceskamedia.cz)

Autor článku

Petr Hlinomaz  

Články ze sekce: INVESTICE