... producentem mědi na světě.Březnová měď obchodovaná na divizi Comex burzy New York Mercantile Exchange během včerejší seance vzrostla o 1 USc a uzavřela na rekordní hodnotě 210,70 USc za libru. Podle předáků stávkujících zaměstnanců se začínají protesty trvající sedmý den projevovat na velikosti těžby. Tuto informaci vedení společnosti popírá a tvrdí, že 60 procent zaměstnanců stačí pro zajištění chodu a produkce tak není nijak ohrožena.Podle analýzy Credit Suisse First Boston by měl převis poptávky nad nabídkou v letošním roce dosáhnout 200 tisíc tun. V posledních týdnech se ale začínají zvedat zásoby v burzovních skladech LME. Včera vzrostly o 4075 tun na 100475 tun. Minimálních hodnot (asi 25 tisíc tun) dosáhly zásoby v červenci loňského roku, výrazně pak rostou od 18.listopadu, kdy činily 63800 tun. Aktuální zásoby odpovídají asi dvoudenní celosvětové spotřebě.Příliš vysoké ceny mědi vedou k odkládání nákupů. Podle Jona Barnese, analytika společnosti CRU, „chtějí zpracovatelé kvůli vysoké ceně držet tak málo mědi, jak je to jen možné.“ Pokud podle Barnese neklesne měď alespoň o třetinu, je nepravděpodobné, že by podniky začaly nakupovat nějaké větší množství mědi.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
